tisdag 29 augusti 2017

Billy Bragg påminner om sig själv

Min gamle kumpan - Billy Bragg.
Still going strong och uppklistrad på ett elskåp, precis som det ska vara.


Jag har inga milstolpar i mitt liv för mina vägar har sällan i förväg varit utstakade men "Talking with the taxman about poetry" var en vinylupplevelse som lever kvar.



Malmö tidigt på morgonen.
Det är  sopåkarna tillsammans med varuutkörarna som gör stan redo för en ny dag. Tyst och stilla ro jämfört med gårdagskvällens panikångest, upphälld och serverad som stora starka och husets vita.
Den sista parrelaterade uppgörelsen utspelade sig vid 03.45 utanför mitt hotellfönster.
Allt det här som man inte vill höra.
"Helvetet är andra människor" sa Sartre men människan är en envis och optimistisk rackare så jag misstänker att det görs nya försök att finna lyckan till kvällen igen.
Charles Dickens och svensk arbetarhistoria i ett. Snygg kombo som passar till Billy Bragg och här i en klassisk arbetarstad.











Blev lite förälskad i den här lille sillamjölken till tyngdlyftare. Streta, streta och inte ge sig. Del av konstverk av Sivert Lindblom.
Glöm inte att lyssna på Bragg - rekommenderar utöver skivan ovan hans tolkningar av Woody Guthrie till exempel "Way over yonder in the minor key".