söndag 23 juni 2019

Poeten på Hörnet - släpp av storpocket

JAG HAR TÄNKT MYCKET PÅ OSS OCH VÅRA UTMATTADE KROPPAR
En vecka sedan släppet och mina ex av antologin som jag tog med mig hem från Malmö är slutsålda.
Henrik Johansson, redaktör för antologin och författare till bland annat
RAYA och Brev från en cell
berättade för publiken om antologins väg från förra årets släpp, mediala uppmärksamhet via bland andra Ulrika Milles (Kulturnyheterna) och fram till dags dato när den kommer som efterfrågad storpocket.






Carola Ankarborg, redaktör och grafisk formgivare, presenterade senaste numret av KLASS.
"Omslagspojke" är den här gången Édouard Louis, framstående fransk författare som skildrar liv ur ett arbetarklassperspektiv med utgång från sin egen uppväxt och bakgrund.
KLASS finns numera att hitta även på Instagram.
Tidskriften KLASS


Mattias Torstensson, folkbildare, som drivet podden "Arbetarlitteratur" har i program 25 fokus på antologin och skriver i presentationen
"I det här specialavsnittet hör du fem författare själva läsa sina bidrag. Du hör Erik Haking, Robert Jonsson, Karin Nilsson, Mija Åhlander och Meri Alarcón."
#25 - Våra utmattade kroppar


Kändes extra tryggt att ha en av de nallebjörnar som släpptes ner över Belarus i kampen för mänskliga rättigheter bakom ryggen när det var dags för mig att läsa.
Valde att presentera några av mina dikter som är under arbete för publiken, lite nervöst men framförallt go'hälligt när mottagandet blev så varmt.



Slutraderna i något som innehåller ett Sargassohav, en djup brunn och en kvinna nyss stigen ut ur fattighuset.
Arbetet fortsätter.