söndag 10 juni 2018

Uddebo festidalen

Mitt livs första besök i Uddebo utanför Tranemo.

En by som föll i törnrosasömn när väveriet la ner men som de senaste 10 åren blivit en plats för människor med kreativa yrken och tankar kring hållbarhet.


Jag var där för att medverka i ett bokprat kring den antologi som jag medverkar i men passade också på att se mig omkring.

Big Bang Gallery
har en vacker utställning och konstnärerna
Erik Hårdstedt och Sandra Magnusson
visade sina och andras verk.




Vi (Föreningen Arbetarskrivare) bjöds in för att tala om antologin
Jag har tänkt mycket på oss och våra utmattade kroppar



Henrik Johansson, Marie Hållander och jag under samtalet.
I bakgrunden syns ett bildspel som Marie Hållander visar med foton från det gamla väveriet som legat i Uddebo.


Efter läsning av våra texter och presentation av antologin och andra böcker som vi skrivit eller medverkat i blev det ett samtal med publiken som delade med sig av sina erfarenheter från arbetslivet.


Det finns elskåp och så finns det elskåp. Det här gillar jag extra mycket och sänder Tage Danielsson en tanke. Hans röst hade behövts i samhällsdebatten, nu mer än någonsin.