torsdag 7 december 2017

Små förlag och litteratur i Stockholm

Skumtomtesuddig interiörsbild av Gamla Stans bokhandel.
Gick därifrån med Jesper Rönndahl i en liten påse.


Fortsatte till huset som innehåller Weylers, Atlantis och Sekwa.
Gingarderoben har jag hållit ögonen på ett tag nu och lagom till jul så blir det gin istället för glögg.



Knackade på dörren till det här förlaget och fick både pepparkakor i magen och böcker i påsen.
En av författarna var på plats.



Marie-Louise Marc signerade sin Bettys värld och jag lämnade kvar en Pizzaskäraren för henne att läsa.



SEKWA - ett av mina absoluta favoritförlag som ger ut fransk litteratur i fina översättningar (med lillasyster engelsklitterära ETTA).
Möts av "kryddhyllan".


En arbetsplats som jag bara kan drömma om men vilken dröm!


Fortsatt SEKWA och till böckerna blev man bjuden på ett glas vin.
Gott efter sega tomtegubbar.


Om jag köpte några böcker? Haha, det finns inte bildutrymme nog men de här två tänker jag börja med.