söndag 31 december 2017

GOTT NYTT ÅR 2018 - Det finns alltid ett imperium att störta!

För året som gått ska jag glädjas åt att jag fick några av mina texter publicerade i 





Under 2018 kommer jag att delta med texter i två antologier, något som jag verkligen ser fram emot.

För övrigt känner jag så här i decembermörkrets sista dag en längtan till ett skruffigt slott i Le Val utmed atlantkusten. Ett slott med en innehavare som nog inte hittade hela vägen hem efter Woodstockfestivalen men med en anda av motstånd som symboliseras av skulpturen som står bakom huset där stigen ner mot havet tar vid.


Mellan slott och hav, som gjort för att hitta Trubadix och Miraculix utmed stigen.




Kampen fortsätter, mot romarna eller andra överheter.
Och framför allt - vilket suveränt alternativ till en trädgårdstomte.


Skulle kunna tänka mig att hyra in mig här än en gång, långt från fungerande uppkopplingar men nära till musselbankar och tidvatten.




Till slut vill jag säga till er som bor i mitt hjärta
ETT GOTT NYTT 2018 med hjälp av förra årets favorithälsning, Mimikry.
...ingenting är lika viktigt, ingenting är värt nåt utan er.