lördag 18 mars 2023

HEMMAHELG OCH SKRIVTID

 Efter ett par veckor med skriv- och läsuppdrag är det dags
att sortera bland skrivprojekten.
Grunna på vad jag ska välja.



Förrförra helgen var jag inbjuden till Ädelfors folkhögskola
för att hålla i en skrivarverkstad kring insändare.
Efter genomgång (ja, jag gör PP 😄) satte skrivjobbet igång.
Det blev en hel bukett med texter, insändare och börjor till debattartiklar.
Pennorna brann och idéerna i skrivgrupperna tog form.


Helgen som gick var jag inbjuden till Malmö
och fina butiken
Quiltameva
där jag fick ha högläsning för ett gäng med superkunniga
människor som sydde, virkade, stickade.
Önskar jag haft någon liten talang för sånt.
Eva demade och jag som inte kan fick finaste kattväskan med mig hem.



Kolla in denna hemsidan!


Lånade fina tacket från Evas FB.