måndag 13 februari 2023

RELEASE I MALMÖ AV OSKIFTAT ARV 8/2

Releasen av min diktsamling Oskiftat Arv hamnade på Cowgirl Gallery i Malmö.



Dag Persson från förlaget var sammanhållande för kvällen och efter att mina eminenta poetkamrater - Birk Andersson, Elisaveta Gräsbeck, Hans Kjellson och Anders Melin - "förbandat" fick jag förklara mig. 😄



Göte, Elin och Benet - mina tappra anhängare som alltid är på plats.
Extra tack till Benet och Elin för foton - det är ju en naturlag - 
när det är roligt blir det inte så många kort tagna.



Fick med originalakvarellen till Malmö, den som blev omslagsbild.
Knökfullt av fådda tulpaner. 💖

Hoppade salta pinnar och snittar och valde att bjuda publiken på smålandskringlor där fotokopior av mormor Hannas mer än 100 år gamla brickduk fick följa med.

Det fyllde på med folk, extrapallar framför dörren.



Ögonblicksbild från eftertjötet - Peter Persson, Magnus Johansson, Magnus Nilsson och Henrik Johansson.
 


Att stå där framme och läsa för en intresserad publik.
Plötsligt är skrivandets ensamhet någon annanstans.


Så går jag av scenen, packar ihop och åker hem.
Skriver vidare.
Innerligaste tack till er som kom, tog er tid, delade en kväll med mig.


Med mig i bagaget över smålandsgränsen fick jag
vackra blommor, fina presentböcker, röd scarf, poetisk kärlek och go'a hälsningar.