lördag 4 december 2021

LITTERATUR X FYRA

KRONOBERGS BOKMÄSSA

LÖRDAG
Fick en fin dag i Växjö där jag pratade för
Föreningen Arbetarskrivare...


...Skrivyta Syd
och
mig själv
Bokbord och läsning i Konsthallen/Fria Ordets Hus


ONSDAG
fortsatte jag med en sväng till
Malmö.
Amalthea Bokkafé ordnade en covidförsenad
releaseläsning
av 
Världen vi lämnar


De här två håller sällskap när näsan ska pudras



Henrik Johansson och Stina Konstlad i kombination hade jag inte fått uppleva live
tidigare så det var ett extra gott nöje.
Läsningar och prat - IRL efter eoner av digitala evenemang. 😍


TORSDAG
Växjö igen och bästa litteraturhänget med
Tove Folkesson och Anna Winberg Sääf


Avslutade veckan med att få tidernas överraskning.
Ett arbetsstipendium på 25 000 till litteraturskapare i Kronoberg,
medel från Statens Kulturråd.
En jury med Mats Kempe, Lina Stoltz och Nina Wähä
tyckte att min text höll.
Tack och bock!
OBS! Det är jag som skriver
GLAD I HELA HUVET!