lördag 2 oktober 2021

BERÄTTAR OM SKRIVYTA SYD OCH BOKPRATAR

Idag har jag haft nöjet att prata skrivande och litteratur, läst ett stycke ur min novellsamling
Känn på mina ben
för ett gäng på utflykt i västra Kronoberg.

Resan, "Historier från Kronoberg" ordnades genom Kulturparken Småland.

Kulturparken Småland

Jag passade också på att berätta om Skrivyta Syd.

Min presentation på Region Skånes sida. Hela inlägget om projektet hittar du här

 Skrivyta Syd




Vad har du för erfarenheter av skönlitterärt skrivande?

- Medverkat i ett flertal antologier med noveller och lyrik. Utkom med novellsamlingen Känn på mina ben i november 2020.

Varför skriver du?

- Något ska en ju krabba med och att skriva är en väldigt go'hällig sysselsättning.

Varför sökte du till Skrivyta Syd?

- För att få nöjet att skriva ännu mer. Kunna utbyta tankar om saker jag grunnar över tillsammans med andra författare.

Vad ska du jobba med under året?

- Ska ägna året åt att färdigställa ett romanmanus.

Vad hoppas du få ut av Skrivyta Syd?

- Möta professionella boktokiga och kunna gräva ner mig i författarlivets alla aspekter. Publicera romanen.

Vad ser du mest fram emot under året?

- Att få göra det jag älskar; skriva, läsa, träffa läsande och skrivande människor. Möta proffsen i förlagsvärlden.

Vad har du för mål med ditt skrivande på sikt?

- Utvecklas tills jag döden dör och under tiden förnöja några medmänniskor.