lördag 8 april 2017

Dagen efter 7 april 2017, Stockholm

Min första reaktion när jag gick in på Facebook var att omedelbart lägga till Sveriges flagga i min profilbild. Vad kan vara mer naturligt en dag när våra grundläggande demokratiska värderingar har attackerats?
Sen började den ena staden efter den andra blixtra förbi, den ena händelsen efter den andra.
Stockholm, Sankt Petersburg, London, Bryssel, Paris, Trollhättan, Köpenhamn, Berlin, Oslo/Utöya, Nice, Frankfurt, Moskva, Toulouse, Madrid...
Som ni ser har jag begränsat mig till ett litet urval i Europa, en global uppräkning skulle kräva en telefonkatalogs omfång.
Dumheten känner inga nationella gränser, den sitter mellan öronen på människor som väljer att bära sig åt som idioter.
Om jag ska byta profilbild varje gång en självgod, enfaldig dumjävel mördar och skadar andra människor så inser jag att det skulle behövas ett fett blädderblock kopplat till en jetmotor för att driva redigeringsfunktionerna i mina inställningar.
Så jag gör så här: