tisdag 1 april 2014

Älska laget?


Du måste hata alla andra lag för att älska ditt eget?


Naturligtvis, så är det med allt i livet – som hemma på min gata.


Jag bor i ett hus på en gata. Jag lever med en man som jag älskar.


På andra sidan gatan bor Eva. Hon lever med Lars, som hon älskar.


Bredvid Eva bor Susanne. Susanne lever med Göran, som hon älskar.


Varje gång jag ser Lars gå ut för att hämta posten springer jag ut och skriker ”Hata, hata. Döda, döda!” Sen kastar jag en trätoffla eller en cykelpump på honom så att han fattar.


Varje gång som Göran går ut för att klippa gräset eller skotta snö, beroende på årstiden, så kastar jag grejer på honom också. Jag brukar även sjunga fula ramsor om vad han kan göra med sin mamma.


För jag älskar ju den mannen som jag lever med. Man måste ju hata för att älska.


Eller?